Slitna ben

Onsdag innebär sista dagen med träning innan vilodag för min del, det innebär att det är rätt slitna ben på onsdagar. Vilar bara en dag per vecka, så under onsdagen tar jag ut det sista ur kroppen:-) igår var jag rejält sliten.. Morgonpasset gick bra trotts att jag verkligen fick kämpa, men höll bra nivå igenom alla intervaller. Men på passet innan middagen var det inte roligt, ont i musklerna och trött. Men gjorde det som skulles, vilket ju alltid är skönt. Så idag kan jag ha vilodag med gott samvete, och det behövs. Har faktiskt muskelvärk i benen, brukar inte få det men det visar ju att jag tagit i i alllafall. Kör ju just nu lite hårdare än vad jag gjorde när jag körde som mest under förra vintern/våren, och det känns att det sliter lite mer nu. Men ska köra genom denna första 5 veckors period, sen får vi utvärdera hur hårt jag kan fortsätta köra.

Tror på att det är väldigt viktigt att utvärdera allt från varje enskilt pass upp till varje säsong, för har man en dålig vecka betyder det inte så mkt. Men börjar man märka att två veckor efter varandra varit dåliga... Ja då måste man nog börja tänka efter.. Själv vet jag ju att under vecka 4-5 i mina träningsperioder utför jag inga mirakel, men då vet jag varför. Precis som jag vet att på tisdagar och onsdagar får jag slita rätt hårt för att fixa passen, även ibland sänka ribban på dom. Men just då är det träningseffekten jag är ute efter, inga personbästan..

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

Tack