Bollplank

Tycker jag har bra koll på hur jag ska träna och vad som ska göras, men är alltid svårast att träna sig själv..  Det jag saknar är någon att bolla idéer och tankar med, för är så lätt att få tunnelseende när det gäller sin egen träning. Försöker hålla en bredare överblick på min träning, men skulle vara intressant att få input. Men sånna tjänster kostar, så får se om jag ha råd med det.. Att ha en tränare vore ju en dröm, nån som stöttar och peppar när det är tungt. Nu får man vara lite dubbla personligheter och peppa sig själv:-) just nu är det ju inga problem då motivationen är bra, men vet att under den mörkaste vintern kommer det gå tyngre..

Träningen i övrigt går som den ska, var ordentligt seg igår. Men kändes bättre på dagens morgonpass:-) får se hur det känns på andra passet sen, går det bra på morgonpasset brukar det kännas att man kört lite hårdare på pass 2...

Kommentarer

Anonym sa…
En sak jag funderat på:

Jag förstår du bli bra med denna träning, men hur orkar man mentalt med typ 2 tc-pass per dag när du så sällan tycks njutcykla, gymma, skida eller variera det hela lite? Nu kan det ju vara så enkelt att du gör allt detta men sällan skriver om det. Men om jag vore du, och det är jag ju inte för jag är kass jmf med dig, så skulle jag passa på att njutcykla/distansa/utomhuscykla mer nu när det är hyfsat väder ute. Men du nämnde visst att din fru jobbat lite oregelbundna tider och då är ju tc enda valet förstås. Men imponerande att du orkar, speciellt när det är 6-7 månader till nästa säsong.

Hoppas du tar detta på rätt sätt, det är ingen kritik. Men jag är bara fundersam/imponerad att du orkar. Hur som helst är det roligt att följa och roligt att se att du fick utdelning för ditt slit i somras.

Mattias / vagcyklist.wordpress.com
Samuel sa…
Tack så mkt, tar det inte på ett dåligt sätt utan mer som beröm:-) Åker lite skidor på vintern faktiskt, men säger på det så tycker därför inte det är så skoj.. Mitt problem nu är att jag sålde cykeln väldigt snabbt, så har ingen rolig ute hoj.. Bara en lvgcykel i väntan på dom nya, annars hade jag försökt vara ute mer just nu. Sen är det ju så att för min del är det nytta framför nöje, och när då sambon jobbar oregelbundna tider mm så är det lättast att planera tc pass. Försöker att inte tänka på att det är 7mån kvar av detta, utan tar vecka för vecka. Försöker dock alltid minst ha ett njutningspass per vecka, just nu kör jag det på söndagar ute. Men när jag får cyklarna lovar jag att ta mig ut mer:-)
Samuel sa…
Suger på skidåkning menar jag:-)

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

VM på Zwift