Kort och hårt igår

Igår var temat kort och hårt på båda passen, på morgonen bjöd jag mig själv på 5 st enminutare. 2 min vila mellan tog jag, och det behövdes... Planen var 600w tills det sprack, gick bra i 4 intervaller. Sen kan man påstå att det tog stopp, efter 40sek in i femman orkade jag inte hålla mig över 600 längre. Sista 5sek gick pedalerna knappt runt, pumpade ut rätt mkt mjölksyra i benen då....

Pass 2 gick i samma tema, backintervaller i bocksliden, 3 min max upprepades 4 gånger. Grymt jobbigt när man måste jobba för att få fäste också, backen är rätt brant.. Gick precis att ta sig upp med 36 klingan fram, krävdes en bit över 500w på vissa partier bara för att ta sig framåt.. Kommer försöka lägga rätt mkt tid ute i denna backe i sommar, grym träning uppför då man även kan ta en asfalterad väg upp och få en 8min lång backe i full fart. Eller köra lederna upp och få grym styrketräning och kondition på hojen, men det bästa av allt är lederna utför. Dom har byggt fina leder utför som är perfekt för mig att träna lite teknik på, så hoppas set torkar upp snabbt nu så alla leder går köra. För dom är perfekt för att hitta känslan på hojen och få upp modet, tekniken och allt man behöver, sen kommer jag inte sätta rekord utför men lite bättre ska jag nog kunna bli:-)

Idag är det vilodag från träningen, sen börjar sista veckan med träning mot Billingeracet. Kände förra helgen att formen var på väg, därför har jag nu tränat rätt hårt.. För vill inte riktigt släppa upp formen redan nu, den ska börja komma efter billingeracet är ju planen:-) Ska träna på som vanligt även nästa vecka fram till och med Onsdag, sen blir det lite anpassning framemot helgen. Blir ju en rätt tuff första tävlingshelgen, med 2 långlopp. Men det borde ju boosta igång mig rätt bra:-)

Kommentarer

Nicklas Eriksson sa…
Du loggar aldrig med en gpsklocka när du cyklar så man kan få se en logg på var du kört och hur fort du cyklar? Man är ju ibland tokrädd att man skall cykla åt skogen och det går säkert snigelfart i jämförelse.

/Nik
Samuel sa…
Loggar ibland på strava, men är lite dålig på lägga in det. Får bättra mig:-)

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

Tack