Långlopps TT

Igår var det premiär för att köra min långloppsbana för iår, blött, lerigt och tungtrampat var det. Men perfekt träning för mig, så körde på så hårt jag orkade. Under första 50min hade jag 340w i snitt, sen sjönk den något under andra halvan. Men dom 40 min innehöll lite mer tekniska partier, is och så blev jag nog lite trött. Så inte konstigt att snittwatten då sjunker :-)
Att jag i dessa förhållanden bara var dryga 10 min långsamare än min rekordtid runt, tar jag som ett bra tecken. För på vissa ställen där man i torra förhållanden bombar på i full fart, där stod man nu stilla... En snittwatt på 324w i 90min tyder ju på att jag tog i åtminstone, men kände mig ändå rätt fräsch. Mest att energidepåerna började ta slut, detta eftersom att jag bara körde med vatten i flaskan. Men det gör jag ju inte på tävlingarna, så då hoppas jag kunna ta i mer och längre.

Många av konkurrenterna körde Lidingö Mtb, rätt intressant att se resultaten. Många som verkar tränat bra i vinter! Nästa helgs Billingerace är ju en helt annan typ av lopp, men dom som var snabba igår kommer vara snabba i Skövde också.

Idag blir det lite njutningscykling i ca 2h, ska samla energi för nästa vecka som vanligt på mitt söndagspass:-)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

VM på Zwift