Långt borta.

Legat hela dagen i sängen på sjukhuset i Falun, fått 2 besök som underlättat dagen. Jonathan Steen var här och snackade lite och även han som var sjukvårdsansvarig på Långalugnet, trevligt med sällskap och lite snack :-)

Känner mig verkligen som ett kolli just nu, ont som fan och kan inte röra mig, riktigt surt att bara kunna ligga här och inse att 2016 blev inget av.. Känslan nu är också att det kommer bli väldigt svårt att komma tillbaka till denna nivå, orkar jag satsa och vågar jag. Vet faktiskt inte just nu, men nu är ju skadan rätt ny också. Men är ju så att när jag skadar mig är det inte bara jag som blir lidande, min familj, mitt jobb och allt annat får ta smällen. Kan man då vara så egoistisk att man bara fortsätter köra på?? För tyvärr verkar det som det är viktigare för vissa att ta en placering i klungan än att tänka på sina medtävlare, detta i långloppscupen... Men kanske skulle han få förklara för min sambo och mina barn varför just den placeringen var viktigare än min hälsa!

Ska försöka sluta älta detta nu, men så länge jag bara ligger här så blir det lätt dom här tankarna. Får försöka sätta upp nya mål nu istället, det första får bli att kunna gå och hjälpa till i hemmet lite. Sen ta mig tillbaka till jobbet, där jag ju ska tjäna in mitt levebröd. Efter det kan jag kanske börja fundera på lite cykling, men i vilken form det blir får vi se. Kanske är cx mindre farligt..
Avslutar allt med en bild på mitt ben, är det nedre hålet dom gjort i benet. Blöder rätt bra fortfarande ett dygn efter.. Var tydligen ett av dom värre brott på lårbenet som dom sett...

Kommentarer

Anonym sa…
Jävla idiot som prejade dig. Alltså, om du anser att han gjorde det med flit/uppsåt kan du väl göra en polisanmälan kanske.. om du vet vem personen är, Inte ok beteende... krya.
Samuel sa…
En polisanmälan hjälper nog ingen, men vill att man gärna visar varandra respekt i klungan. Vi är ju alla människor som är mer värda än nått cykellopp, speciellt när det går snabbt. Att man knuffas lite i skogen där det går sakta är väl en sak,men i den farten är det ju livsfarligt..

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

VM på Zwift