Vill, Våga och Vinn

Körde igår ett lätt pass ute i skogen, kände att mina luftrör fortfarande mår kasst efter billingeracet. Men var skönt att få vara ute och känna på stigarna, börjar sätta tekniken bättre och bättre.

Idag kör jag igång med hårdare träning igen, dubbelpass blir det. Morgonpasset är redan gjort, blev 40/20 i tre block a 6 minuter. Höll mig kring 510w på jobbet, dom tre sista orkade jag dock inte riktigt så blev lägre effekt på dom. Lite seg känsla men ändå bättre än förväntat, innan middagen blir det förhoppningsvis ett pass ute i tröskelfart.

Till min rubrik nu :-) Har ett tema för året som är VillVågaVinn, använder det som ett mantra för att hålla fokus. Detta är extra viktigt nu efter en helg som inte gick som jag ville, jag måste nu Våga tro på att jag gör rätt. För jag Vill väldigt mkt, men börjar jag tvivla och misströsta så blir nog allt pannkaka. Utan jag måste tro att helgen som gick bara var en mindre bra dag på jobbet, sen jobba vidare med samma vilja och mål. För visst är en 23 e plats bra om man ser till det stora hela, men är inte där jag vill vara. Då spelar det ingen roll vad motståndarna heter, för jag vill alltid vara först i mål. Det är därför jag lägger ner all tid och energi på detta, så jag kommer inte nöja mig med detta. Utan jag ska jobba mig uppåt i resultatlistan, för det borde finnas i kroppen.. Kanske får jag även snart min tempodräkt och då kommer det lösa sig, åtminstone så blir snyggare ;-)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

VM på Zwift