Energiintag

På lördag är det ju race, kraftloppet i Skellefteå. Många anmälda såg jag nu på morgonen, skoj att cyklingen växer även här uppe:-) Något som kanske många som inte tävlat förut eller väldigt lite undrar över är väl energiintag under tävlingen, hur mkt och vad mm.. Jag brukar vilja hålla det enkelt, och detta lopp är bara 5mil så finns ingen anledning att krångla till det. Kommer ha en 0.5l flaska med sportdryck, blandar den starkare än rekommenderat. Mer pangpang liksom, bara man vet att magen pallar.. Sen har jag en Energigel, för mig funkar Ultra energy complex från Winforce bäst. Löjligt god är den och lagomt snabb energi, men pröva er fram vad som funkar bäst. Sist kommer jag ha med en Booster, den tar jag i slutet av loppet, grymt mkt koffein i den. Blir lite av en spark i arslet inför avslutningen av loppet, kan oftast behövas:-) Detta är min plan för loppet, jag räknar med att vara ute mindre än 2h. Hade det varit längre skulle jag ev haft mer vätska och energi med ut, men är ju inte ute för att fika liksom;-) Igår var det utecykling på schemat, Långlopps TT.. Riktigt tufft pass som jag lagt till iår, 90 min på en Långloppslik bana i racefart. Kändes oförskämt bra igår, bra tryck hela vägen:-) Enda orosmomentet är mitt vevparti på hojen, får hoppas det håller ihop!! Min rygg börjar vänja sig vid att köra HT, inte alls lika trött i den nu. Orkar även stå mer och hålla tryck nu, men drömmer om Fs så man kan flyta med istället..

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

Tack