Kraftloppet 2015, ja ä int bitter..

Då var premiären gjord för 2015, kraftloppet och Skellefteå stog som värd. Ett bra lopp att börja säsongen med, inte så långt och snabbt lopp. Kände mig ovanligt lugn innan start, skönt! Starten gick uppför en kortare backe, men som ändå sprider fältet rätt bra. Tyckte det gick rätt lugnt uppför, la mig på Jan Lundmans hjul in på första stigen. Där körde han på rätt bra, så vi blev bara 2 som kom ut tillsammans. Mattias Nyström täppte dock den luckan på grusvägen, men på nästa stigparti som var rätt brötigt och lerigt ökade Jan tempot igen. Kunde hänga med på ett bra sätt, men var bara jag som klarade det. Så efter typ 18 min var vi bara 2 kvar i täten, vi samarbetade bra och höll ett jämn och högt tempo. Blåste en hård sidvind och motvind, så vi fick ta i lite. Kändes riktigt bra och kunde åka med viss marginal hela tiden, med kanske 5km kvar kommer man till en kraftledning som slutar lätt mot och var väldigt blöt och tungkörd. Här släpper Jan lite, så jag ökar tempot och får en bra lucka. Nu ska jag bara hålla den in i mål, vad händer då?? Jo pang i bakhjulet, hoppade lite över en kant och landar på en sten. Så inge luft i bakhjulet och 3 km kvar, tog beslutet att köra på fälgen in i mål. Jan kom om mig efter en km ungefär, men var bara han som gjorde det. Fick springa på upploppet då däcket trasslat in sig i baksvingen... Så blev 2a iallafall. Ville gärna vinna denna tävling och är inte alls nöjd med detta, men lovat mig själv att inte gnälla. Utan ska ta fram det positiva istället.. Var stark genom hela loppet och hade krafter kvar i slutet. Kunde rätt enkelt följa med Jan på stigarna, vilket visar att tekniken är bättre. Träningen har gett resultat, är inte bara tomma watt på monarken.. Så nu är det bara att fortsätta kämpa på tills flytet infinner sig också..

Kommentarer

Petrus sa…
Bra jobbat! 2:a är ju inte helt fel :-D sa ju att det skulle gå bra ;-)
Samuel sa…
Ja jobbade på bra, men får se till att hålla sakerna hela nästa lopp.

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

VM på Zwift