Tävla sig i form..

Väldigt ofta får man ju göra att man måste tävla sig i form, tävling är bästa träningen mm. Det är väl sant, men finns ju andra sätt också.. Bor man som jag gör så går det inte åka iväg och tävla hela tiden, har lärt mig att resandet tar för mkt energi. Då får man hitta andra sätt att få till tävlingslika sätt att träna på istället, jag tränar dessutom själv på 199 av 200 pass. Så då gäller det att tycka om att jaga sig själv:-) För mig har det aldrig varit ett problem att köra Träningstävlingar mot mig själv, tycker det går alldeles utmärkt att ta ut sig maximalt då också. Om man har tider att jaga så finns ju moroten där.. Men en sak har jag varit dålig på med mina TT race, att förbereda mig tävlingslikt.. Så det är något jag ska försöka få in detta år, dvs testa energiintag mm Men nu ska jag först ta och läka ihop, så blir nog monark ett tag nu.. Sen har jag lyckats bli lite småförkyld, inget som hindrar mig att träna än så länge. Men att hosta med dåliga revben är inte så skoj.. Får hoppas att man är pigg och kry till helgen, så man kan ta sig ut på cykeln då.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

Tack