Bra avslut..

Idag är det vilodag, så körde årets sista pass igår. Blev ett riktigt bra avslut på året, 2h skoterspår med racehojen. Körde stenhårt hela vägen, försökte köra som om jag var i utbrytning ett helt lopp... Vilket gjorde att efter ca 100min när kolhydraterna var slut blev det jobbigt, men kämpade på sista biten också. Så var ordentligt trött vid hemkomsten, lite lagomt illamående också... Fick till en snittfart på 18.5km/h på enbart skoterspår, vilket får ses som rätt snabbt. För dom suger rätt mkt fart...
Men vilken hoj det är den där Scalpel, går ju som ett skott dit man styr. Den känns så enkel att cykla.. Ska bli intressant att jämföra med Habiten som kommer i slutet av februari. Men fram till dess ska Scalpel få vila, har kört den 3 pass och fram till Maj ska jag använda den max en gång i månaden..  Den ska sparas till när den behövs, detta trotts att den största fördelen med snö är att den inte nöter nått på cykeln. Får lite ont i magen när man ser andra som fått sina 2016 hojar redan och är ute i lervällingen nu, jag spar på min och har ju andra cyklar att cykla på nu:-)
Sen hoppas jag ju lite på att denna Scalpel ska säljas nån gång i början av sommaren... Så om nån då vill köpa en hoj i nyskick i början av säsongen är det bara att hojta till:-) Varför skulle jag då sälja denna i början av säsongen?? Ja det får ni se sen;-) Men ska inte sluta, byta märke eller börja med enduro/lvg...

Ska ikväll fira in det nya året med familjen och några vänner, så ska idag laga till en god älgfile:-)

Sen kommer det nya året, men det kommer se likadant ut som slutet av detta gjort. Men kommer börja snäppa upp träningen lite mer, för nu jävlar!!
Men mer om hur träningsplanen ser ut kommer senare under veckan, men blir några förbättringar:-)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

Tack