Längtar igen

En dag kvar på denna lugnare vecka, och snart är det äntligen dags att ta i igen. För visst är det skönt att inte träna hårt varje dag, men efter några dagar börjar man längtar efter att slita igen.. För konstigt nog mår jag bra av det, visst är man sliten och trött under tiden. Dom flesta pass är inte ens skoj, men gillar det ändå.. Känns som man för varje genomfört pass kommer närmare målet, och då jag är väldigt resultatinriktad så är det belöning.

Så imorgon drar 5 nya veckor igång, kommer bli tufft då jag nu kommer lägga på lite mer tid. Blir också ett distanblock under mellandagarna, om det nu inte blir -30 då.. Blir lite annorlunda upplägg då ju jul och nyår ligger i denna period, men har 44 planerade pass. Fokus kommer ligga på rätt mkt tröskelträning, detta sker mest genom över/under träning.. Detta då jag inte riktigt tror på att ligga i 30min på jämn belastning och mata, jag satsar ju inte på tempo.. Utan jag ska ju köra Mtb, och då varierar man tempot mer...

Nu kommer varje 5v period att bli tuffare och tuffare, stegra belastningen hela vägen fram till Maj. Då ska grunden vara lagt, sen från mitten av maj till mitten av juni ska en liten topp komma hoppas jag. Under juli sen kommer en ny träningsperiod, detta för att få en riktigt bra topp till slutet av augusti och september. Detta är den grova planeringen, men rätt bra att veta ungefär vad som väntar. För tiden fram till Maj nu kommer inte bli nån lek, men samtidigt en härlig utmaning och fixar jag det tror jag resultatet blir bra:-) Så ljuset i tunneln nu är 1maj...

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

Tack