2014 och 2015

November nu.. Oj vad fort denna sommar har gått, kommer knappt ihåg våren. Trots att 2014 inneburit väldigt många motgångar på många plan, så har det ju faktiskt också gått bra ibland. Nådde ju mitt stora mål med en topp 10 placering i Långloppscupen:-) I Falun var jag i kanonform men då klantade jag mig och vurpade väldigt olägligt, fick jaga hela loppet och kom ändå in på 15 plats. Det är jag stolt över:-)
Till nästa år fortsätter jag satsa så hårt det går, vägrar inse att jag är vuxen och gammal! Vill fortfarande bli bättre och utvecklas. Så till nästa år höjer jag ribban lite.. Drömmer om en topp 5 placering i nått lopp där eliten är samlad, typ Långloppscupen och SM. Xco sm vill jag också köra, där har jag nog inget att hämta mot dom bästa. Men en topp 15 placering vore ju fint:-)
Loppen här uppe vill jag vinna, trotts hårt motstånd av sånna som Jan lundman, Henrik Enberg och en massa cyklister från Härnösand. Några fler dyker nog också upp, då cykelsporten växer så det knakar här uppe:-)

Kanske låter det som rätt kaxiga mål, men varför inte sikta högt. Tror dessutom det är möjligt, bara jag kan ta ett steg till och även lära mig köra smartare. Lär mig ju fortfarande mkt av varje tävling.. Sen är det såna mål som ska motivera mig genom en 7 månader lång vinter..
Kanske också lite udda att skriva ut sånna mål här, då vet ju alla om det och om jag inte lyckas kanske folk hånar mig för det. Men kommer nödvändigtvis inte se det som ett misslyckande om jag inte fixar det, finns ju många andra som också har detta som mål nästa år.. Och lyckas dom bättre än mig är det ju inget jag kan göra nått åt, men orkar jag driva mig genom hela vintern och sen göra mitt bästa är jag glad. Når jag sen dessa mål kommer jag vara jävligt stolt!!
Vet om att det kommer bli en jobbig vinter där jag kommer tvivla på mig själv många gånger, men om jag har detta att jobba mot så kanske man kan se förbi dom tillfälliga svackorna.
Nu borrar jag ner huvet och kör, hoppas ni håller på mig:-)

Avslutar med lite delar jag hoppas sitter på min cykel 2015, drömma kan man ju göra:-)

Kommentarer

Kul och inspererande läsning. Vad passar inte bättre till detta inlägg än detta citat som jag har skrivit ned i min 5 årsbok:.)

Om man misslyckas, än sen då?
Det är vad alla förväntar sig.
Men om man lyckas gör man världen till en mycket bättre plats!
Mikael F sa…
Det där är ju både ödmjuka och realistiska mål!
Samuel sa…
Tack Micke! Mkt av min utveckling är tack vare dig, lärde mig otroligt mkt av den tid du hjälpte mig.

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

Tack