Vilka hjul??

Håller på att kolla hjul till nästa års bygge.. Finns rätt mkt att välja på:-)  Lite sugen på lätta, breda UST kantrådshjul, Fulcrum kommer ju med ett par fina. Dock utanför min budget.. Ax lightness är ju coola, på dom har jag också 25% rabatt. Men blir ändå dyrt. American Classic har ju fina hjul också i bättre prisklass:-) deras Race hjul är 24mm i innerbredd, vilket nog räcker, helt ok vikt också med under 1500g för ett UST hjulet. Sen hade dom ett par som var ännu bredare, 29mm i innerbredd.. Dom skulle vara coola att åka med, då kanske man kan köra 2.1 i bredd på däcken. Svårt detta!! Man skulle få ta hem några olika par och prova, för nu är det lite beslutsångest!

Kommentarer

Anonym sa…
Lägg pengarna på ett varmt träningsläger istället! Det ger säkert mer för resultat på tävlingsbanan.

/J
Samuel sa…
Måste ju ha ett par hjul iallafall..
Sen tror jag inte en vecka för mig på Mallis gör mig bättre, skulle väl vara skoj med värme. Men för min del skulle jag lika gärna kunna ha träningsläger i knaften (en by 2 mil utanför lycksele), bara jag fick tiden för att bara cykla vore jag glad.. Fast egentligen gör väl en veckas träningsläger varken till eller från, är ju hela vintern som räknas..
Anonym sa…
Jag tycker American Classic Wide Lightning 29 ser väldigt intressant ut med den ganska låga vikten 1569gr. Ett innermått på 29mm gör ju underverk på de flesta smala o lätta däck. Skillnaden mot race som väger ca 100gr mindre tjänar du lätt in på smalare däck!

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

Tack