Våga

Igår blev det en lugn kväll med mat ute med familjen, kinabuffe så var mätt rätt länge efteråt. Sen idol och lite annat på tv innan man gick isäng.
Idag ska jag vila från all träning, andra dagen denna vecka jag gör det, men med många dubbelpass tror jag man behöver det:-)

Till det jag nu tänkte skriva om, att tro på sin idé.. Jag har i en mängd år haft väldigt svårt att lita på att jag tränar rätt mm, har då gjort det sämsta man kan.. Tittat på alla andra och blivit ännu mer osäker, när man då ser att dom kör distans hela helgen misströstar man än mer. Försöker då själv komma ut på distans eller riva av nått stenhårt intervallpass, sen oroar man sig över vad alla andra gör mer än att koncentrera sig på vad man själv kan och ska göra.
Det viktigaste är att hitta vad som funkar i sitt eget liv, och sen tro på det! För inom träningen finns inte en sanning utan några tusen... Man måste bara våga, för då lägger man energi på det som räknas.. En själv! Vad konkurrenter gör kan man ju inte påverka..

Den träningen som jag nu håller på med har jag anpassat helt efter mitt liv, om den funkar som jag vill vet jag först i vår. Men jag tror på att det är den väg som jag ska ta, vill man ha säkra resultat ska man kanske träna mer traditionellt. Fast det har jag inte tid med.. Men vill ändå bli bättre, så då gör jag så här:-)

Kommentarer

Som professor HC Holmberg säger: - det viktigaste är inte hur du tränar utan att du tränar!!!
Den är bra tycker jag och beevisar att det finns så många olika sätt att träna för att uppnå resultat.
Unknown sa…
Helt rätt! Man ska följa sin plan och skita i vad andra gör och säger. Jag har alltid fått höra att sådär kan man inte träna, men det har funkat rätt bra tycker jag.
Samuel sa…
Ja gäller bara att våga tro på sin idé, och inte hoppa på allt annat samtidigt.
Helt rätt. Dessutom är det så att de riktiga vinnarna inte gjort som de andra utan gått först och hittat sin väg.

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

Tack