Fortsätter

Sjukorna här hemma bara fortsätter, minst tjejen har nu kräkts varje natt i 9 dagar, men bara på nätterna.. dom andra har under tre veckor hunnit med 2 omgångar, lätt värsta sjukdomsvintern detta sen vi fick barn. Men nån gång måste det ju vända..

Jag körde som planerat mitt dubbelpass igår, 60/120 på morgonen och Fyror på kvällen. Men det känns att varken kropp eller skalle är på topp.. Hjälper ju till också att jag nu går in i femte veckan med tuff träning, för mig är det precis på gränsen med 5 veckor av denna träning. Sen behöver jag verkligen en lugnare vecka, så nu är det bara att bita i till nästa helg. När jag kör dessa perioder är känslan rätt lik varje gång.. Första veckan går det rätt lätt, andra och tredje sätts det rekord och man känner sig stark. Fjärde veckan börjar det gå tungt men resultaten på passen är fortfarande bra, nu femte veckan börjar man dala och blir seg. Men ser man tillbaka ligger watten ungefär som första veckan, känns bara mkt jobbigare.

Men nu känns det lite tuffare än vanligt, framförallt psykiskt då man är väldigt trött efter veckor med dålig sömn. Är i behov av nått roligt pass nu framöver, helst nån typ av träningstävling eller nått liknande. Behöver nått avbrott i träningsvardagen för att se att man gjort rätt och träffa några trevliga cykelmänniskor!!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

Tack