Tävlngsplanering klar och tävlingsmål

Så nu har jag äntligen bestämt mig för hur jag ska lägga upp tävlandet denna säsong, har velat mkt och inte kunnat bestämma mig. Men vad jag vill och kan köra är olika saker... Kommer denna säsong prioritera rätt hårt, tävla ett minimum med race för att inte familjen ska bli lidande.
Premiär blir det först den 13/6 i Skellefteå och krafttrampen, om det inte blir nån KM tävling i Obbola innan. Men dom är inte satta ännu, så vet inga datum på dom men dom ska köras. Dom kommer funka som viktiga fartpass:-)
Sen ska jag köra XCO tävlingen i Härnösand ev också sprinten. Efter den blir det en högprioriterad tävling den 19/7 SM i Isaberg, det jag sett av banan och det jobb dom gör verkar det bli ett fantastiskt race. Här ska jag vara snabb, men det planerar nog alla andra också.. Men jag ska dit och vara så snabb jag kan, sen är väl XC lite svårare för mig att ta bra placeringar på.
Efter detta blir det en dubbelhelg med långlopp, 1/8 är det Tolvtjärnsloppet och den 2/8 Eliasjakten. Blir en tuff helg det..
Sen kommer årets stora mål SM i långlopp den 13/9, här ska jag bli riktigt jobbig att cykla ifrån hoppas jag:-) Helgen efter är det Obbola Challange, hoppas formen sitter kvar till dess.
Sen sadlar jag om mot SM i CX..

Målen med mitt tävlande då?? Jo dom är satta, tvekat lite om jag skulle skriva ut dom här..
Men va fan, ni får väl håna mig i höst när jag misslyckats om ni vill.. SM tävlingarna som är min stora mål kommer jag att ha höga målsättningar på. XC är drömmen topp 10, vore så jävla häftigt att fixa det!! Men kommer krävas enormt mkt av mig för det, men kommer drömma om det i alla fall.
Långlopps SM kommer jag sikta lite högre, topp 7 ska jag kämpa för.
Tävlingarna här uppe kommer jag alltid att gå för vinst på, vet om att motståndet kommer vara tufft iår här uppe. Men det är ju bara inspirerande och roligt, just därför behöver jag ju inte åka så långt:-)
Riktigt skoj att cyklingen växer så det knakar i Norrland!! Kanske lite kaxiga mål, men jag har liksom inte tränat och satsat så som jag gjort denna vinter för att bara komma runt tävlingarna. Sen kan mkt hända under vägen som är kvar, men detta är det som jag jobbar för. När det är tungt och jobbigt med träningen så är det dom här resultatmålen som driver mig, är väldigt resultatinriktad och utan dom skulle jag slappa för mkt...

Är nu inne på sista veckan detta träningblock, nästa block kommer se rätt likadant ut. Men hoppas på lite cykling ute i skogarna under det, Maj borde ju bjuda på det tycker jag.. Sen kommer jag lägga lite focus på att gå ner ett par kg också, måste se till att i Juni vara nere på Racevikt. Från mitten av Maj kommer jag börja rikta träningen mot tävlingarna lite, kommer behöva fartträning i skogen..
Detta var lite kort om planeringen, kommer gå djupare framöver i hur jag lägger upp det i detalj mot SM i Juli:-)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

Tack