Kräma ur det sista..

Såja då var detta träningsblock klart, blev 5 bra veckor med vissa toppar och dalar. Klämde in 46 cykelpass och några fina PB blev det också, sista veckan var seg men krämade ur det sista igår. Blev fyror på förmiddagen och på kvällen blev det ett 30min långt tröskelpass, efter det drog jag 2st max minutrar. Allt för att förtjäna dagen vila och veckans lugnare träning:-) Så nu ska kroppen få suga åt sig av träningen och bli lite vassare hoppas jag:-) Har även hunnit titta lite på hur SM banan i Isaberg ser ut och vilka krav som kommer ställas, är rätt lätt att se vad jag behöver göra. Dock svårare att göra det.. Kommer kräva viss diciplin tror jag. Är en lång backe vilket jag gillar, sen teknisk utförskörning där man kan förlora eller vinna mkt tid. Så det jag måste träna mkt på är kurvtagning och framförallt lära mig hoppa ordentligt, måste ta tag i det så snart snöäcklet försvunnit. Sen måste jag gå ner i vikt för att ta mig uppför lite snabbare, här kommer diciplinen in. För just nu har jag inte den.. Sen beror ju allt på hur mkt jag orkar/vill satsa, men vill jag köra snabbt ska vikten ner och kurvtekniken slipas. Får se hur det går med detta, är ju lätta att säga vad man ska göra men en helt annan sak att genomföra. Sen är det mkt annat som ska fixas innan vi är där, lite för många pusselbitar som ligger löst just nu.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

VM på Zwift