Vintern 2014/2015

Vilodag idag och igår körde jag 2 bra pass på monarken, vad skulle jag göra utan den.. Såhär en vilodag i andra hälften av April borde jag ju kunna sammanfatta vintern, för nu ska det väl vara vår hoppas jag. Varit en jobbig vinter på många sätt, började ju med att jag fick mina cyklar stulna under hösten. Var nära att ge upp och lägga av med cykling, lite för mkt motgångar liksom. Insåg att jag ville fortsätta och bestämde då att satsa så hårt det gick, inte se vad som hindrade mig utan istället se vad jag kunde göra. Helt enkelt göra så gott jag kan, maxa mig själv:-) Detta har resulterat i att jag tränat hårdare än någonsin, trotts detta varit frisk hela vintern. Lite snuvig och hostig under nån vecka, men inget som hindrat min träning. Varit rejält sliten under vissa perioder, konstigt vore det väl annars:-) Men har nog slagit ordentliga PB på alla pass jag kört som referenspass, och kan med gott samvete säga att jag på mitt 36e levnadsår är starkare och mer vältränad än någonsin:-) Nu ska denna vinterträning förvaltas väl under sommaren, är ju inte skitlätt direkt det.. Men kommer under Maj att fortsätta mata på med mkt träning, ska ju inte tävla något under maj så ska fortsätta med ca 9pass i veckan. Sen hoppas jag verkligen kunna omsätta denna träning till mer fart ute i skogen under sommaren, har då gjort allt jag kunnat under vintern. Vill kunna säga samma sak om sommaren i höst:-)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

Tack