Helt såld på min F-si

Hunnit med att testa min nya F-si i lite fler miljöer nu, stökiga stigar gick ju fint för att vara HT. Igår var det slalombacken upp och ner som skulle köras.. Är helt såld på den!!

Märkte på en gång att den klättrar riktigt bra, behövde inte alls jobba lika mkt med att få ner framhjulet i marken. Detta gjorde att jag kunde sitta bättre och behålla greppet hela tiden, spar lite energi på det. Sen utför känns den väldigt bra, den styr dit jag vill. Leftygaffeln är mkt bättre än Sid XX, trodde väl inte riktigt det innan. I serpentinerna utför var den lätt att få genom alla kurvor, är en kurva jag aldrig tagit mig genom tidigare. Ny styrde jag bara genom, hur lätt som helst:-D
Antar att det beror på tightare geometri mm.. Så visst är det skillnad på cyklar och cyklar, inte det att Meridan är dålig. För det är den inte, men märks att denna är av nästa generation.

Idag blir det ingen träning då det är andra semesterplaner nu, men ska ju försöka vila lite mer nu. Så det är nog bara bra:-)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

Tack