Mjölksyra..

Monarkpass igår, skönt att krypa in i grottan igen;-) Är ju egentligen långlopp jag satsar mest på, då behöver man ju inte så mkt mjölksyraträning. För man går ju sällan över gränsen då,  utan man maler på strax under i 99% av tiden. Men XCO är en annan sak, då måste man över gränsen rätt ofta. Då måste man träna mer mjölksyratålighet, för att kunna återhämta sig snabbt mellan backarna mm. Även lära sig att trycka på trotts att mjölksyran skriker åt en att sluta.. Denna träning gör ont, det positiva är att passen är rätt korta:-)
Körde igår 5 st 60sek maxintervaller, 2min vila mellan. Gör man dessa rätt så tappar man rätt mkt effekt på sista intervallen, detta då benen är fulla med mjölksyra redan från början. Mina gick väl bra igår, blev sådär fint illamående efter sista som man ska bli. Effekten på dom blev 635, 635, 627, 620 och 560w, efter näst sista var benen helt förstörda. Men ett bra pass när tiden är knapp, och nått jag måste bli bättre på.

Idag ska jag ut och rulla lite på finhojen, måste testa klingan mm. Bytte även bakdäck igår, blir Thunder Burt bak. Men är för lat för att stansa om fram, så där fortsätter jag med Racing Ralph. Tänkte eventuellt byta till ett bredare Rocket Ron, men tror inte Sm banan kräver så breda däck. Den är ju inte brötig och stökig, utan mer flowigt svängig:-)
Skiter också i att byta bromsskivor, tjänar 30gram på det och en av dom lättare skivorna är lite sne.. Så är inte värt det, 30gram kommer inte göra mig snabbare:-) Så nu är hojen redo och vikten hamnade på 8.6kg, helt ok vikt när jag bara bytt bakdäck och stansat dom. Nu ska bara jag också bli redo:-)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

VM på Zwift