LL-TT

Långlopps träningstävling, hitta en slinga som innehåller grusväg och fina stigar. Sen är det bara att köra, perfekt träning som liknar loppen rätt mkt. Min slinga tar ca 1h15min det räcker gott, vill inte köra så mkt längre. Börjar man komma över 2h racefart sliter det rätt mkt, så mellan 75-90min tycker jag är lagom. Då slipper man också hålla på med sportdryck för att orka hålla tryck hela vägen:-) Kör detta pass 1 gång i veckan nu när det är långloppsfokus, upplever att det gör mig starkare och att få mata på allt man kan i 80min härdar benen lite:-) Igår var det detta som stod på schemat, körde på i full fart i 80 min. Kändes bättre än förväntat, kunde ligga på hela tiden trotts viss smärta. Men gjorde inte ondare än att jag kunde leva med det, så ett mkt bra test:-) Det enda som känns lite jobbigt är att jag skulle vilja ha en 36 klinga, nu får jag ligga på tyngsta hela tiden ute på grusvägarna. Kadensen känns ok upp till 40km/h ungefär, sen tycker jag att jag får veva för mkt. Fast kanske är bra att få trampa ur ibland, visar ju att benen är med på noterna iallafall. Känner mig stark och ser framemot Tolvtjärnslopppet nu, ska bli intressant att se om känslan stämmer:-) Idag blir det iallafall vila, och på fredag tröskelträning. Så farten borde inte försvinna till på Lördag..

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

Tack