Bra start

Så nu var vi inne i en ny träningsperiod, igår drog jag ut när barnen somnat och rullade i 100min. Mest för att samla tankar och komma igång, det var jag, mörkret och lampan.. Gillar inte riktigt mörkercykling, men har ju inget val.

I morse så drog jag igång på riktigt igen, skönt efter en veckas lugnare träning. Körde mitt standardpass på måndag morgon, 45/15 intervaller..  Blev 30 min på rekordwatt, och detta med kontroll hela vägen. Kunde öka lite sista minuterna till och med:-) Helt klart mitt bästa 45/15 pass, både på känslan och watten. Riktigt jäkla skönt att börja dessa 5v på detta sätt, brukar vara andra veckan som rekorden slås. Så ska bli skoj att se hur kroppen känns då... Men får först se om jag får sota för detta pass i eftermiddag när pass 2 ska köras, då ska ju benen vara så där härligt mosiga.. Dom passen är både jobbiga och sköna på samma gång, konstig kombination:-)

Kommentarer

Anonym sa…
Vad körde du på för watt i intervall/vila?
Samuel sa…
Ska man avslöja sånt;-) Just dessa körs med bakåttramp på vilan, och denna gång 450w på 45 sek delen. Sen upprepa i 30min:-)
Anonym sa…
Tack för din öppenhet! :-) Grymt stark du måste vara. Impad.
Manne sa…
Vilken imponerande utveckling du har haft! Ditt upplägg är spännande, inte minst av den anledningen. Det skulle vara intressant att förstå lite mer kring vilka pass du kör och varför. Är upplägget efter eget huvud eller har du några inspirationskällor? Kanske har du skrivit det tidigare i bloggen någonstans? Skulle i vilket fall som heslt vilja läsa mycket mer om detta.
Samuel sa…
Ja kan skriva nått om tanken bakom mitt upplägg senare. Men finns ju inget som är rätt för alla när det gäller träning, fast delar gärna med mig om vad som är rätt för mig:-)

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

Tack