Lite viktigare

Håller mina sociala medier rätt fria från politiska utspel mm, håller dom rätt lättsmält.. Och så ska det fortsätta vara, detta är ju en cykelblogg. Men tänkte ändå skriva om nått dom är viktigare än cykling... Man får ha vilken åsikt man vill om vad Sverige kan och bör göra, så länge man inte tar till våld. Vad jag själv tycker är mindre viktigt, det viktiga är att vi gör vad vi kan för att det ska bli bättre. Om jag ser till mig själv och om det vore jag som bodde i ett land där det var krig, kanske även så att jag dött i nån hemsk händelse. Vad skulle jag då tycka var viktigast, jo att mina barn fick det bra. Skulle vilja att någon hjälpte dom och såg till att dom fick stöd, helst att dom kom bort från kriget!!
Därför när jag vill göra en insats riktar jag den mot just barn och ungdomar, har funderat ett tag på vad man kan göra. Inget kan ju göra allt, men alla kan göra nått säger man ju.. Så jag kommer att bli god man för till att börja med en pojke som kommer hit själv, se till att han får den hjälp han förtjänar. För det skulle jag vilja att nån gjorde för mina barn om läget var omvänt!!
För visst ska man behandla andra som man själv vill bli behandlad??!!

Är ju inte så att jag gör världen till en bättre plats, men jag hjälper då inte till att göra den sämre.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

Tack