Högmod och plattfall

Var ju riktigt trött igår, men försökte mig ändå på ett pass på Monarken. Tanken var 4or med 1min vila, 8st vill jag göra på detta pass. Helst fler om tiden finns, men igår trodde jag plötsligt att jag var världsmästare... Började köra på ca 380 w, kände på en gång att det inte skulle bli 8 på denna nivå. Men tänkte då att jag kör på och ser hur många jag orkar, så får man jobba vidare i framtiden för att klara 8.. Fixade 4st och 2min på 5e, sen sänkte jag till 360w i 2min.  Efter det var jag klar, så körde bara 5st..:-( så kan det gå när man spänner bågen lite väl mkt, då blir det platt fall ibland.

Men brukar göra så här ibland, väljer en nivå jag vill klara av, kör så många jag bara orkar. Sen kommer jag fortsätta köra på denna nivå tills jag fixar 8st, då har man ett mål att jobba mot. Så innan Juni ska jag fixa 8st på 380w:-)

Nackdelen med detta upplägg är att det blir lite mindre tid, men lite träning är ju bättre än inget alls:-) Idag ska jag försöka ta mig ut en stund, blir sista passet på den helstela 26" hojen. För nästa vecka hämtar jag ju 2 cyklar av lite annan kaliber, ser verkligen framemot detta:-)!!!

Kommentarer

Unknown sa…
Vad ligger du på för kadens på intervallerna? Fick veta idag att vi har en Monark i klubblokalen, så nu jävlar :D
Samuel sa…
Oftast mellan 80-90, men kör styrkeintervaller på 50-60 och även högkadens träning på över 110..

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

Tack