Tungt

Går rätt tungt på träningarna just nu, börjar känna mig sliten. Men är ju nu inne i sista veckan, för nästa vecka blir det en lätt vecka. Då ska motivationen och orken komma tillbaka är tanken, så nu är det bara  att borra ner skallen och köra.

Morgonpasset idag var inget undantag, kände direkt jag klev upp att kroppen helst ville ligga kvar. Men är bara att släpa ut eländet i garaget, kort uppvärmning som vanligt på typ 3min.. Sen igång med intervallerna, kändes segt hela vägen förutom dom sista då jag såg slutet på plågan. Så känslan var kass men kollar man watten är det en annan historia, för trotts tröttheten så ligger jag strax under pb på detta pass. Så skönt att kunna köra bra med slitna ben, hoppas ju då på att när jag vilat lite och har pigga ben blir det ännu bättre:-)

Märker även av att jag är inne i sista veckan på detta träningsblock på mina tankar... Blir nästan alltid negativ och tycker jag är kass, och att alla andra tränat bättre och kommer vara snabbare än mig till sommaren. Beror väl på att jag inte orkar hålla fokus helt och hållet, då är det lättare att se negativt på allt. Men är tur att jag lärt mig att jag funkar så här, då gräver man ej ned sig för mkt:-)

Kommentarer

Anonym sa…
Vore kul om du avslöjade lite watt siffror men det kanske är hemligt ;) Du är väl ganska lätt i kroppen också men presterar bra watt så det blir fina w/kg siffror. Sånt gillar vi! Kör du Zwift?
Samuel sa…
Jag är rätt öppen med mina wattsiffror, är bara ibland jag inte skriver ut dom. Men då mest för att det inte ska bli tjatigt, ser ingen mening att dölja dom. Är ju ändå ute i skogen det ska avgöras:-) Är väl rätt lätt, men hade gärna varit ännu lättare. är 183 lång och väger under vintern kring 70.. Lite lättare under tävlingssäsongen. Kör monark och har aldrig testat Zwift.
Anonym sa…
Tror du inte behöver vara särskilt orolig att bli fråncyklad på stigar och grusvägar under nästa år :)
Samuel sa…
Jobbar för det iallafall, så får hoppas dom blir få:-)

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

VM på Zwift