Rätt fokus..

En av anledningarna till att det gick rätt bra iår tror jag är att jag fokuserade på rätt saker, jag har alltid tittat lite för mkt vad andra gör.. Man ser överallt hur konkurrenterna tränar på mallis, kör episka distanspass och matar stig i Februari. Det har alltid stressat mig och gjort mig uppgiven, för hur ska man kunna konkurrera med det??

Men förra vintern försökte jag verkligen stänga ute dom tankarna, istället lägga fullt fokus på mig själv. Vad kan jag göra och hur ska det göras, vad är bäst för mig mm. Sen bara släppa det jag inte kan göra, för att gå omkring och grubbla på det hjälper ju inte. Blir ju bara en ond spiral då, där man känner att man inte gör nog. Så låt andra träna som dom vill och lägg inte fokuset där, utan gör det ni kan och gör det så bra det går istället.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

Tack