Intervallat..

Just nu tränar jag ju inte för att bli starkare, utan jag tränar ju för att bli hel igen. Därför har det varit lite intervaller, det enda jag kört är ett testpass med 60/120. Kör det som referens för att kolla om kroppen läker, för när den läker blir jag starkare. Kan rätt enkelt se att jag har långt kvar, mkt styrka borta och det smärtar rätt bra än. Fast för varje vecka tar jag steg i rätt riktning, smärtan bli mer kontrollerad och benet starkare. Men saknar att kunna trycka på ordentligt, har liksom inte stabilitet för det eller styrka. Tappat väldigt med muskler har jag märkt, högerbenet ser inte kaxigt ut direkt...
Men gårdagens pass var ett steg till framåt, orkade 7st på 420w mot 5st på 410w förra veckan.

Fick även ett roligt paket igår, min styrkombo från Experimetal Prototyp :-)
Den skulle suttit på min Scalpel Si, men ny har jag ju ingen sån. Så kanske testar det på Habiten, så går den vara min racehoj i höst.

Kommentarer

Anonym sa…
420 watt är sjukt starkt, bara så du vet.
Samuel sa…
Tack tack, är väl bara det att jag jämför med hur det var innan skadan. Körde då 13 st på 560w, så nu är målet 15 på 560w till Maj 2017 :-)
Anonym sa…
Hej hur räknar man ut watten?
Mvh
Tobbr
Samuel sa…
Med en wattmätare eller på Monarken tar man vikten i kg man lagt i viktkorgen * kadensen.

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

VM på Zwift