Semester

Var hos läkaren i fredags, det gick bra.. Läkningen går som den ska och så, musklerna kommer ta tid innan dom är färdigläkta. Men jag ska tydligen ha läkt väldigt bra, så bara fortsätta med bra rehab (cykling).. Är ju rädd för att få stor skillnad i längd på benen, men om det kunde dom inget säga än. För om det blir så kommer man ju få ont i rygg mm, men det får jag ta då.. Det jag märker just nu är att jag får ont i ländryggen och ischias nerven, men det beror väl på flitigt haltande... 
Hade nog kunnat bli fortsatt sjukskriven om jag velat, men sa att jag ville börja jobba. Så nu har jag en veckas semester innan jobbet börjar igen, tror nog kroppen ska klara det nu :-)

Verkar även som jag kommer få sälja Habiten nästa vecka, skönt att få den såld och så. Men kommer sakna den tror jag, skulle jag inte ha ambitioner att vinna tävlingar så skulle dem vara cykeln i mitt garage. För den är såå rolig, tillochmed när man har ett brutet ben :-) Ställer dock till det lite med försäljningen nu, kommer ju bli helt utan cykel... För har inget klart med ny hoj, så känner lite panik att få tag i nått nu!

Kommentarer

Anonym sa…
Varför räcker inte en Habit för att vinna tävlingar? Vad funderar du på för cykel nu?
Samuel sa…
Beror på vilka tävlingar man kör, skulle jag satsa på Xco skulle den räcka bra. Det är ju en snabb stigcykel! Men på svenska långloppen är det oftast rätt lättåkt och då vill jag ha en lättare cykel. Vilken det blir vet jag inte än.
Anonym sa…
Varför alltid sälja cykeln innan du har någon annan. Du kan ju få vara utan en cykel nu resten av säsongen. För kommande säsonger måste det bästa vara att du kan träna
Samuel sa…
Finns ett kort och ett långt svar på den frågan.. det korta är att jag inte är nog bra och därför inte har bättre sponsoravtal. Det lite längre är att jag skulle haft en Scalpel Si från i Maj, men efter olyckan avbokade jag den eftersom jag trodde säsongen var helt över. Nu när jag faktiskt kan cykla och slutet av säsongen kanske kan erbjuda lite tävling, ja då är det rätt krångligt att få tag på en hoj.. Och Habiten var planerad att säljas nu, har inte riktigt råd att ha kvar den. Inte så fett att vara sjukskriven direkt.. Men visst hoppas man på ett avtal där jag kan ha kvar cykeln över hela säsongen, fast hade jag hållit mig till planen hade det inte varit nått problem.. Men trodde som sagt att denna säsong var helt Körd, men tror inte jag blir utan cykel så länge dock :-)
Sen är den ju inte såld än heller...

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

Tack