Bra avslut.

Så nu var denna 5v period med träning klar, hade en svacka mitt i men med en extra vilodag där så ordnade det upp sig. Sista 2 veckorna har varit bra och jag har tränat på riktigt bra, även tagit kliv i rätt riktning. Sista veckan nu körde jag utan vilodag, inte heller nån dag med aktiv vila. Utan alla dagar har innehållit bra träning, torsdagen var lite lugnare men en tjuga i tröskeltempo är ändå alltid bra.. Skönt har också varit att trotts träningen denna vecka så har jag inte känna mig jättesliten, trött javisst men inte helt död och har hållit nivån på träningen. Till och med känns mig starkare nu i slutet, så känns lite frestande att köra på... Men ska vila idag och även ha en vilodag till denna vecka, sen bara nån dag med hårdare träning och dubbelpass. 

Gårdagens pass var ett Långloppsrace mot mig själv, körde på i 90min utan att inta nån extra energi. Öppnade lite lugnt och efter 20min hade jag ett snitt på 320w, men kände mig rätt stark så gav mig själv fria tyglar... Vilket innebar att jag efter 45 min hade 340w i snitt, höll det till 1h. Sen började det sakta sjunka igen. Men klappade inte igenom utan efter 90min hade jag 335w i snitt, så skönt att man trotts trötthet orkar hålla tryck i pedalerna. Men sista 15min var rätt jobbiga, ville hela tiden slå av och rulla sista biten.. Men nöjd över att jag slet på.
Nu vill jag kunna hålla den här intensiteten i minst 1 h till, försöker under dessa pass att ha partier där jag trycker på rätt nära max. Så kör man ju på race! Även köra på ett sätt som är mest effektivt, så man använder energin där det gör mest nytta..

Idag är det som sagt vilodag från träningen, men allt annat är ju som vanligt. Hoppas vintern sätter sig ordentligt under veckan, hellre snö än is... Och sen ska jag valla upp skidorna under veckan med, så dom är redo för stordåd...

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

Tack