Vilodagsträning

Torsdag är normalt min vilodag, men denna vecka tänkte jag ju köra utan vilodag. Så då är det ju bara att få set gjort, ville dock inte köra skiten ur mig då rätt mkt av veckan återstår. Så fick bli ett rätt kort tröskelpass, bara en specialtjuga... Denna ser ut som så att jag kör en bit under tröskel, ska kännas rört bekvämt till en början. Men sista 10 sek varje minut spurtar jag till, detta gör att det helt plötsligt blir rätt jobbigt. Körde idag med 4kg i viktkorgen, och låg på en kadens kring 70 och 110 i spurterna. Man ska se till att nå den kadensen så snabbt som möjligt i spurten, då tar det lite bättre ;-)
Kändes oväntat bra idag och det var under kontroll hela vägen, snittwatten för tjugan hamnade på 310w... Vilket kan jämföras med min maxtjuga på 308w den första november, så det går åt rätt håll :-)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

Tack