Kanonpass

Fick igår till ett sånt där härligt pass man vill ha oftare, stenhårda skoterspåren och bra väder ute gjorde det ännu bättre. Körde först en timme i racefart, blev i form av  backintervaller och sen full fart utför. Har en backe några hundra meter från huset som med gårdagens skoterspår tog drygt 6 min upp, sen vända och gasa max utför. Detta upprepade jag 6 gånger och kände mig rätt stark och snabb, är riktigt bra att kunna trycka på utför också. Blir ju dubbelt så bra då:-)

Efter en timme drog jag ner tempot och rullade i 90 min till, så 2.5 Tim träning. Det är ju distans för mig... Får passa på att träna ute nu, för snart kommer en period då det blir svårt med det. Då det bara är is överallt.. Hur härligt det än kan se ut att cykla på skoterspåren nu, så skulle jag inte tveka att byta mot stigar.
Är ju på det underlaget jag ska vara bra på, inte snö och is...

Idag blir det skoterspåren igen, men enbart i lugnt och fint tempo. Hur länge jag kör beror på det övriga livet, men mellan 2-3 h hoppas jag hitta nån stans.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

VM på Zwift