Öka.

Gårdagen blev det lite ändrade planer på träningsfronten, var inte alls på g att köra på lite hårdare. Utan det blev 90min lätt rull, behövde det efter en tuff vecka. Har på dom 3 veckor som nu avverkas detta block fått ihop 37h bra träning, kanske inte mkt för dom flesta elitcyklister. Men för mig är det grymt mkt faktiskt, så jag är nöjd med dom veckorna. Men nu ska jag öka dom sista 2 veckorna detta block, tanken är 2 veckor över vad jag egentligen pallar. Ska försöka vara riktigt sliten när viloveckan kommer, men ska ju få ihop allt annat också.. Så får ta hänsyn till det med:-)
Denna vecka är planen att köra kort och hårt dom tre första dagarna, dubbla pass är planerade. Vila torsdag sen för att orka med tre dagar distans, ska nämligen upp till stugan under helgen. Så då hoppas jag på att få ihop lite tid, behöver det.. Sen sista veckan är det bara att köra så hårt jag orkar, om man i slutet av den veckan vill lägga av med cykling har man gjort rätt :-) För sen är det vilovecka och då brukar man börja gilla cyklingen igen.. Efter den är vi i mitten av April och då börjar den med tävlingförberedande träningen, hoppas verkligen det finns nån snöfri stig framme då. Räknar dock inte med det, fast har man tur tinar det fram i nån..

Idag ska jag nog ge mig på att göra ett sista försök i kompiskampen, vill ha ett resultat även denna månad. Även om det knappast kommer bli en förbättring, men kommer köra all-in i alla fall. Hoppas även på ett tröskelpass senare.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

Tack