Ragunda 100 miles

Något som lockar mig mer och mer är långa lopp på riktigt.. Har sneglat åt etapplopp mm utomlands, men det kostar och så måste man ha en partner. Så iå håller jag mig i Sverige, finns ju ett riktigt långt lopp här med.. Kommer i sommar att köra ett lopp jag tror blir riktigt häftigt, Ragunda 100 miles heter det. Alltså 100 miles långt, lite drygt 16 mil och 4300 höjdmeter. Så kommer nog kännas i benen rätt bra, min träningsfilosofi kommer också få sig ett ordentligt test. Kommer det gå göra med så lite distans som jag tränar?? Jag tror det!!

Ska hursomhelst bli skitskoj och miljön i detta område är ju vacker, så kan ju inte bli fel:-) Till i år så är alla 100 platser redan bokade, så ni som inte har en plats får vara med till 2017.

Kommentarer

KJ sa…
Kolla på Offroad Finnmark. Det låter som MTB på riktigt... Det kortaste är "bara" 15 mil och det längsta är hela 70mil.
Samuel sa…
Oj, det såg tufft ut. Måste nog bli hårdare innan jag ger mig på nått sånt, men man blir grymt sugen:-)
Fredrik sa…
Kul att du ska köra den, jag kör den också.

När Ragunda 100 dyker upp på spelsajterna kommer jag lägga pengarna på dig :)
Samuel sa…
Tack för det förtroendet! Får jag vara frisk och hel fram till dess ska jag se till att du vinner :-)

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

Tack