Kompiskampen mm

Igår blev en fullspäckad dag.. Fick dock in träningen jag ville ha, började med en maxtjuga. Var sista försöket i kompiskampen, skönt att det är över det där nu. Konstigt att man får igång tävlingsdjävulen på en sån sak, är ju bara mot sig själv man ska köra.. Men nog börjar man jämföra sig mot andra, och visst vill man vara värst. Gick tungt igår på mitt försök, men känns väl aldrig lätt och bra när man ska ta i ordentligt... Fick iallafall ihop 386w eller 5.67w/kg, bra utveckling med 0.4w/kg från i november. Låter kanske inte mkt, men är tunga watt att förbättra. Huvudsaken i min ålder är att det går åt rätt håll, så känner mig nöjd 😊

På kvällen drog jag ut på ett tröskelpass, hade en dryg timme på mig.. Så vad gör man då för bästa effekt, jo skiter i att dela upp det i intervaller :-) Så 30 min åt ett håll sen vändning och tillbaka, så enkelt det bara kan bli. Körde i vad man kan kalla långloppstempo, dvs lite över tröskel uppför men under utför och på platten. Kändes helt ok och kunde kört på ett tag till, men tiden var slut och började bli mörkt. Höll ett snitt på 34.5km/h under den timmen, helt ok med en stighoj som Habiten ju är :-)

Kommentarer

Anonym sa…
Långloppstempo på 34,5 km/h, respekt. 34,5 km/h på Långa Lugnet i genomsnitt ställer du av både Lindgren, Wengan och Öijer. Du är ohyggligt grym.
Samuel sa…
Tackar, nu var det inga stigar igår. Så lättare hålla snittfarten då. Men fördelen med denna årstid är att man fortfarande i fantasin kan ställa av dom där åkarna, men snart är man tillbaka i verkligheten :-) Ska bli intressant att se vad den säger..
Samuel sa…
Men ska bli intressant att se vilka watt man håller på sådana här pass, den kommer nog nästa vecka...
Jocke sa…
Fina Wattsiffror.

Mötte dig med bilen just utanför Lycksele igår kväll. Du såg stark ut :-)
Samuel sa…
Jaså, tur jag inte såg väggad och sliten ut:-)

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

VM på Zwift