Norrlandstävlingar

Finns rätt många tävlingar här upp numer,  vill köra många av dom. Men problemet blir att det blir lite väl mkt om jag kör allt, vill ju köra tävlingarna i Långloppscupen också. Att vara borta från familjen varje helg i sommar är inte något alternativ, utan måste prioritera lite. Tar vi Juli som exempel så är det Obbola challange den 4 tror jag, sen Mörksuggan helgen efter. Helgen efter mörksuggan är det Fjällturen i Funäsdalen, ett lopp jag aldrig kört men gärna vill testa. Är ju inte sådär toklångt dit heller, ca 40 mil det tror jag. Sen helgen efter det är Engelbrektsturen, som ingår i LL-cupen. Vill köra alla dessa! Men tror det blir svårt utan kommer nog måsta prioritera bort lite..
Obbola challange ska köras, och den är ju bara över dagen. Men sen blir det svårt, men kommer inte riktigt bestämma mig än. Får se lite hur det går i början av säsongen och bestämma efter det.
Lite lyxigt problem att måsta välja mellan tävlingar :-)

Nog om framtiden.. Idag ska jag ut och cykla, lyxigt bara det. Har satt på en 36 klinga på Habiten och ska testa, blir intressant att se hur den beter sig med den på. Dom första testerna av den cykeln är väldigt positiva, men en del saker kvar att testa. Fast kan säga att cyklade jag för att ha skoj, ja då skulle den vara ett lätt förstahandsval. Fast idag ska vi testa om den går snabbt på lättåkta partier, vilket det ju finns en del av på långloppen. Min gissning är att den kommer klara sig bra, men den som lever får se:-)

Kommentarer

Anonym sa…
Du får kanske blodad tand så vi får se dig på en habit med baggy shorts i långloppscupen? :)
Samuel sa…
Ja kanske det, men med tempodräkt under:-)
Har en känsla av att cykeln hursomhelst är snabbare än mig, så vilken jag än väljer är det jag som är den svaga länken.

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

VM på Zwift