Drömmer

Jag är ju en drömmare, och nu när jag har tid över så blir det mycket sånt. En sak jag funderat mkt kring är ett litet Norrlands team, jag och ett par åkare till som kör allt här uppe och gästspelar neröver när det passar. Finns ju massor av lopp hör uppe, Tolvtjärnsloppet, Obbola challange, Fjällturen, Ragunda 100, krafttrampen, bikeboost mm. Så att köra dom och sen några lopp neröver räcker gott, för det finns riktigt duktiga cyklister här uppe. Dessutom är intresset kring cykling större än någonsin och det växer snabbt:-) Skulle man göra detta så finns det ju även en bunt med lvg lopp här uppe, som man då skulle ha tid för.
Så ett litet lag som kör för att vinna loppen här uppe, sen riktigt bra placeringar i dom största loppen neröver.
Allt blir ju roligare om man gör saker tillsammans :-)
Sen återstår ju problemet att hitta norrländska företag som kan tänkas vara med och stötta ett sånt lag, jaja jag ska drömma vidare på den idén.

Idag ska jag hänga i soffan, böja benet lite och fantisera om cykling :-)

Kommentarer

Detta gjorde vi redan 2010 då vi startade Team Norrbotten, dvs här på hemmaplan så kör vi i moderklubbarna mot varandra men då vi representerar på större tävlingar så är det Team Norrbotten som gäller. Ni får starta Team Västerbotten vetja :-)
Samuel sa…
Ja det kan vara en bra idé, jag har bara kommit till lösa tankar än så länge. Men ett sånt upplägg är ju bra:-)

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

Tack