Smärtsam dag

Igår var inte en av mina bättre dagar, hade väldigt ont och kände mig helt värdelös.
Bara att få ihop vardagen är riktigt jäkla svårt nu, gjorde igår kaffe och skulle njuta av det i soffan.. Men det gick ju inte, kan inte bära en kopp och gå på kryckor samtidigt. Så fick stå och dricka kaffe i köket, gäller att lära sig tänka innan man gör något numera..  Inser mer och mer att detta kommer bli tufft, gäller ju att försöka hålla modet uppe även dom dagar som är tunga. Som vanligt för mig så funkar det bäst om jag har ett mål med allt, så har ett par lopp jag vill hinna köra i höst. Men då jag inte vet hur lång tid det kommer ta så är det svårt att ha det som mål.. Men något att ta sikte på iallafall :-) Sen se till att ha nått att cykla på till hösten också, bokade av min Scalpel Si efter olyckan. Kändes rätt onödigt att ha en sån cykel som bara står i garaget... Så får se till att innan jag är cykelbar ha ordnat något att trampa på. Just nu letar jag delar, hjul och sånt.. Har ju lite väl mkt tid till att internetcykla just nu...

Nu får en bild till av mitt ben, blev inte så många stygn.. Så kommer nog se helt oj ut sen när det läkt :-)

Kommentarer

Anonym sa…
Usch, tråkigt att du råkade ut för den otäcka olyckan!! Kämpa på så kommer du ur det starkare!! Tänkte fråga hur du tycker att stages fungerar som wattmätare till hollowgram vevparti? Är den värd sina kronor till det vevpartiet?
Samuel sa…
Hann ha den i ca 1 månad och tycker den funkade riktigt bra, köpte den nyare modellen. Gissar att dom fått bort lite barnsjukdomar på den :-)
Anonym sa…
Lider med dig då jag själv brutit lårbenet och opererat in en märgspik.
+ med operation och spik är att du kan röra benet och belasta det tidigare än om man blir gipsad dvs du tappar mindre rörighet och muskler.
- tyckte jag var att den skulle opereras ur ett år senare vilket ledde till kryckor igen, värre än jag trodde att ta ut den faktiskt, Vet inte om dom gör det nuförtiden också men då jag bröt benet för 25år sen så skulle den bort ett år efteråt. tajma till hösten är ett tips.
Samuel sa…
Tack för infon, ska höra mig för vid nästa läkarträff :-)
Anonym sa…
Häll upp kaffet i termos och stoppa ner i ryggsäck, eller i en påse och häng på kryckan.
Så kan du sitta i soffan, och påtår är med också! Även plats för en bit mörk choklad!
Krya på dig, snart är du tillbaka med full fart igen!
Samuel sa…
Ja har löst det lite så, blir som en picknick packning varje gång man ska till soffan :-)

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

Tack