Svaghet

Har upptäckt en svaghet hos mig just nu, verkar slita rätt mkt på mig att ligga i mellanmjölks zonen... Körde igår ett stegpass där jag börjar på 10min, sen går jag neråt med en minut i taget tills jag är på en minut. Höjer med 10w för varje steg neråt i tid, så blir kortare tid men högre watt för varje steg. Vilar 1min mellan varje steg.
Känns som att det sliter rätt mkt på mig under dom längre intervallerna, vilket gör att när jag är nere på 4min ungefär är jag ordentligt trött. Så har lite att jobba på här,  men är bara att se till att köra detta pass nån gång i veckan nu under några månader. Då ska det nog bli bättre, vill ju inte vara alltför lätt att trötta ut:-)

Idag ska jag försöka få in en dubbel, för att på torsdag förtjäna en vilodag:-) Men blir monark idag, detta då det är -25 idag. Att då köra intervaller ute tar snabbt död på luftrören, vilket känns rätt onödigt!!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

Tack