Låg på energi

Dagens andra pass gjordes innan middag, blev ett 60/30 över under tröskel. Ungefär på 355-360w/260w, höll på så i 30min sen var tiden ute. Nöjd med passet då det var ett energilågt pass, då orkar man inte lika höga watt. Men träningseffekten är oftast bättre.. Psykiskt jobbiga pass detta, men man vänjer sig. Efter att ha tränat 2pass och fastat hela dagen så smakade tacosen väldigt gott 😋

Imorgon skulle jag kört ett 60min TT ute, men ska vara lika jävla kallt imorgon också.  Så blir nog ett monarkpass igen då, tränar inte ute i kallare än -20.

Så här års får man alltid lite ångest när man ser alla som varit ute å cyklat 5 timmars pass, då gäller det att tro på sin egen väg. Svårt ibland men man får försöka:-)

Kommentarer

Fredrik sa…
Du kan alltid köra 5h inne i distans tempo. Ladda några bra filmer, lite musik/ljudbok. De brukade jag göra när jag körde i elit/lvg.
Gäller bara att tänka positivt och ha små mål längs passet.
Så är de no problems🏁/Fredrik H
Samuel sa…
Ska ge det nått försök i vinter:-)

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

Tack