Utbränd..??

Bli inte oroliga nu, jag är inte utbränd och kommer inte bli det heller! Men är ett aktuellt ämne, har ju släppts nån bok av en cyklist som gick in i väggen i sina ambitioner att nå eliten. Även jag får höra ibland att jag kommer gå in i väggen, för inte kan man elitsatsa och ha jobb och familj samtidigt... Men först åter till boken, har inte läst den men läst om den och även kollat in hans blogg ibland. Kommer inte läsa boken heller, för att läsa om misslyckanden orkar jag inte. Sen så är det ju så att ska jag tro på det han skriver så är det ju bara för mig att ge upp på en gång, och det har jag inte tänkt göra. JAG är övertygad om att det går elitsatsa trotts att man inte är proffs, tycker att jag redan nu visat det rätt bra:-) Med vilja, känsla och kunskap går det, även tålamod behövs. För det dom flesta gör fel är att ha för bråttom, tar tid att bygga upp kroppen så den tål den träning som krävs. Jag hade inte klarat av denna träning som jag gör nu för 2år sen... Sen gäller det att hitta en balans i träningen och det övriga livet, den totala belastningen får inte bli för hög. Jag har skapat mig ett liv som passar mig väldigt bra, mina barn och familj ger mig energi och distans till träningen. Sen har jag sett till att ha ett jobb som inte kräver alltför mkt av mig, utan som också ger energi. Har utbildat mig till idrottslärare, men har slutat jobba som det då det tog väldigt med energi, utan nu är jag personlig assistent till en kille med autism. Med honom får jag ta härliga promenader, vara på stan och fika och ha det allmänt bra:-) Sen gäller det att ha bra kunskap om träningslära mm, det har jag skaffat mig genom att läsa allt och ta hjälp av dom som kan. Andra året jag körde tog jag hjälp om Mattias Lundqvist på Aktivitus, och senare har jag haft hjälp av Mikael Flockhart. Dom 2 är ju väldigt kunniga och har lärt mig mkt, så nu klarar jag av att stå på egna ben:-) Så för er som vill är det bara att satsa för det går!! Men se till att skaffa er kunskapen som krävs, och har ni den inte ta hjälp!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

Tack