45/15

Ett av mina standardpass är 45/15, kör det nästan alltid på måndag morgon. Förut körde jag 2 * 15 min med 4 min vila mellan, nu kör jag ett block på 30min istället. Går till på detta vis att man gasar på ordentligt 45 sek sen bakåt tramp i 14sek innan man börjar dra igång, belastningen på 45sek ligger ungefär på samma som man kör klassiska fyror på.. Jag lägger även in ett ordentligt igångdrag på varje, så blir ungefär så här. Första 10 sek drar jag upp till 520-550w, sen ligger jag på ca 430w i 35sek. Blir snabbt rätt jobbigt och på slutet gäller det att ha vilja, för då svider det i både ben och lungor. Dom där 14 sek känns väldigt korta, man hinner liksom inte ens andas..
Men jag tror detta är ett bra pass, blir rätt mkt tid på hög belastning:-)

Detta körde jag igår och innan middagen blev det 40 min strax under tröskel, så var en bra dag med träning. Hoppas på samma framgång även idag, men med andra pass:-)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

Tack