Halvvägs..

Jaha då hade man kommit halvvägs in i vinterträningen, så bara lika mkt kvar innan säsongen drar igång:-) Började min vinterträning redan den 21 september 2015, kände att jag ville komma igång på en gång och jobba mig starkare och starkare. Motivationen har funnits där hela tiden och finns än, och skulle den ta slut kan jag ta en ledig vecka utan att det gör ngt.. Har kört tre block på 5v med hård träning och 1 vecka med lättare träning mellan varje block, har funkat bra och känt att 5v är vad jag klarar av. Så bara 3 block kvar nu, sen ska jag vara starkare än någonsin:-) Sista blocket som jag kört nu har varit det tuffaste jag någonsin kört, har haft det som ett test för att se om jag orkar höja nivån ett steg till. Det har funkat helt ok, sliten nu på slutet men så ska det ju vara. Hade guldben mitt i blocket där det kändes som jag kunde köra hur hårt som helst, härlig känsla det!! Men fick nog betala för den hårdkörningen nu på slutet, för då var det slitna ben. Så blocken som kommer framöver ska ligga på samma nivå som denna och lite över, ju närmare våren vi kommer destå mer tävlingslik träning. Lite statistik från detta block... Fick ihop 47 cykelpass och 55h på dessa 5 veckor, så ett snitt på 11h i veckan. Det är 3-4h mer än vad jag hade förra vintern, och kvalitén har inte sjunkit:-) Nu blir det en lugnare vecka med några glidarpass och ett par lite hårdare referenspass, ska även hinna ikapp med allt annat under denna vecka..

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

VM på Zwift