4a igen....

Jaha igår var det dags för sista loppet i Zwift classics Pro-Am serien för April, jag siktade högt trotts en bana som inte passar mig. Först skulle det köras som ett poänglopp där man spurtade varje varv vid KOM portalen, men i onsdags fick vi reda på att det skulle vara ett vanligt lopp.. Hade varit bättre för min del med poänglopp, men bara att göra det bästa av situationen. Så laddade om och fick med mig hela Teamet som skulle köra för mig, ville ha ett snabbt lopp som skulle trötta ut dom bästa spurtarna. Snabbt blev det och krävdes 5.4w/kg bara för att sitta med, sen höjdes snittet med spurten en aning..😊

Med 1km kvar gick Wetterhall upp och drog sin långspurt som var mitt uppdrag, med 300m kvar började jag spurta. Med facit i hand skulle jag börjat vid 350m.... Blev en 4e plats igen i denna serie!! Varit 4a i både första och nu tredje, är ju en riktigt fin placering i detta sällskap men ville mer. 
Men registrerade ny maxpuls, så fanns nog inte mer att ge. 
Nu tänkte jag ta en period med bra träning för att börja bygga upp kroppen igen, formen har varit bra sista veckorna men känner mig sliten och haft ont lite överallt. Så ska bli skönt med fokuset på träning och inte så mkt prestationer, ska väl köra lite Zwiftrace också men då utan mål att prestera. 

Men att planera i dessa tider är svårt, helt plötsligt drar Zwift igång nån ny serie.. men då tar jag det på uppstuds😅

Kommentarer

Bettan sa…
Kul att du gör blogginlägg igen! Om du gav en heads upp i din och butikens instagram om nytt inlägg så når du ju flera. Jag upptäckte av en slump bara. Hur fungerade zwift classics var det med lag tävling lr individuell ?

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

VM på Zwift