2009


Tänkte kort sammanfatta 2009. Skulle köra min första säsong i H-30 och även första året jag tänkte tävla lite mer. Året började tidigt i Mjölby, 98 mil enkel väg... Resan började med att brandlarmet gick kl 02.00 på hotellet i Sundsvall där jag mellanlandade... Sen åkte jag vidare neröver med compositmannen. Tävlingarna i Mjölby och Borensberg gick väl ok blev 5 och 6a, hade ju fortfarande 1 meter snö kvar i skogen hemma... så dessa lopp var första skogsturerna för året.

Hade tänkt åka i Borlänge oxå men då var jag sjuk...

Nästa lopp blev Lida Loop. Fick en jävligt god köttfärssås av Sundsvallsgänget, TACK! Själva tävlingen gick dåligt, var helt ointresserad av att ta ut mig.. Blev 6a i H-30, men kände att jag kunde bättre.

Sen bar det iväg till Falun för SM. Bodde flott på Scandic bara några hundra meter från tävlingsområdet. Först var det tempot som skulle köras, där var det ju bara att gasa på.. Under loppet känndes det tungt och trodde att jag gjorde ett riktig skitlopp, vurpade även ordentligt med 1km kvar.. Blev väldigt förvånad när jag tog ledningen i mål... Slutade 2a.

Inför XC-loppet känndes allt bra och under dom två första varven var jag riktigt stark, tog inte ens i uppför men ändå fick dom andra släppa. Sen kör jag ju som en gammal tant utför så då kom ju alla ikapp... Sen gjorde Gunnar ett ryck som jag försökte hänga på, då tog det tvärstopp.. så jag var tvungen att slå av på tempot något. Även Ola kom ikapp, sen punkterade jag, försökte laga med spray gick inte så bra. Då bröt jag och åkte mina 75 mil hem!

Eftersom vi väntade vårt andra barn så blev det inga fler långresor under hösten. Var dock i Umeå och körde ett mkt roligt lopp, vann dessutom trots en lång förkylning.

Sen var säsongen slut för mig. Har under hösten kunnat träna bra och ser fram emot nästa år nu..

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

VM på Zwift