Mjölbybiken

Ja då var första tävlingen avklarad. Började resan på fredag med att köra ner till Sundsvall, där fick jag husrum hos Henrik. Hade en mkt trevlig kväll med mkt cykel och träningssnack, Tack för det Henrik och Andreas! Sen drog jag ner dom 60 mil som var kvar till Mjölby, var framme efter tre nån gång så jag hade gott om tid att testa banan mm. Banan var i mkt bra skick och allt känndes bra på testvarven.
Tävlingsdagen blev en lång dag med mkt väntan innan start, tur att det finns trevliga motståndare som man kan snacka lite skit med.. När väl starten gick så kännde jag ganska snabbt att benen inte skulle sammarbeta och efter ett varv åkte jag mest omkring och funderade på att bryta men har man åkt 96 mil för att tävla kan man ju inte bara ge upp. Så jag försökte köra på så fort som möjligt och det räckte till en 6e plats. Så nu gäller det att försöka få upp farten lite så att jag kan vara med och hugga på pallen!! Vilopulsen var ca 10 slag högre än vanligt på söndagmorgon och idag är jag sjuk så kanske var det även det som bromsade mig lite. Hoppas på bättre ben till Borlänge!!
Vill även tacka alla vänliga männinskor som hjälp mig under helgen, Erik Vrang från MTB Täby som hjälpte mig med lagning, familjen Snihs för all hjälp med allt runt omkring tävlingen. Tack även till Stefan och Gunnar med familj för en trevlig middag efter tävlingen.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

VM på Zwift