Avundsjuk

Förkylningen börjar på att avta, hostar och snörvlar än men nu släpper det....
Har suttit och läst allt jag hittat om Stockholm CX, hade ju tänkt åka ner och köra. Är grymt avundsjuk på dom som var där!! Får väl bara konstatera att man bor på fel ställe för att tävla i cykel.
Men på Torsdag så planerar jag att åka till Umeå och vara med i en "tävling". Ska nog köra med crossen trots att det är en bana för MTB, allt för att kolla om axeln verkligen håller. Om det känns ok efter det kanske det blir någon CX-tävling. Problemet är bara att det börjar vara väldigt lång ner till dom nu, har en smärtgräns på 100mil enkel väg och den är inte långt bort nu...
Idag ska jag försöka ta mig ut och rulla mkt lätt i en timme, mest bara för att få snyta ut lite snor! Problemet är att vi har isgata överallt än, fast det är ju bra balansträning...

Kommentarer

fasen va tufft du har där uppe. Idag var det regn här på distanspasset men iallafall inga isiga vägar. Jag har varit krasslig till och från i över en månad nu men idag körde jag ändå trotts ganska mycket snuva. Hade oxå inplanerat för någon månad sedan att köra crossen i Sthlm samt CX SM men nu är formen riktigt dålig så det blir att försöka bli frisk istället som är målet samt att hålla sig frisk :/
Samuel sa…
Ja att hålla sig frisk blir nog vinters stora utmaning, det är fan inte lätt med alla dagisbaciller. Men det vet ju du..
Hoppas på att isen försvinner eller att snön kommer tillbaka snart för jag tycker inte om att vurpa...

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

VM på Zwift