Granskning

Fick idag mail av försäkringsbolaget, tydligen ska fallet granskas extra och en utredare ska kontakta mig. Undrar vad detta innebär?? Säkert en massa frågor om varför jag har 2 så dyra cyklar och varför dom inte förvaras i ett skyddsrum.. Stog även att det därför kunde ta längre tid att bearbeta ärendet, så får nog lov att inse att denna säsong är slut:-(
Orken finns inte där just nu heller, detta har liksom tagit bort glädjen och viljan. Känner mig helt matt och sover inte bra efter inbrottet.
Vill ta mig ut och cykla men då i lugnt tempo,  brukar ju gilla höstcykling..

Kommentarer

Vad har du för försäkringsbolag undrar jag
Jocke sa…
Tråkigt. Undrar precis som stefan, vad har du för försäkringsbolag?
Samuel sa…
Jag har länsförsäkringar, dom har funkat bra än så länge. Så hoppas att dom inte strular nu.. Att dom vill göra en lite grundligare utredning är väl ok, är ju rätt mkt pengar.. Men man vill ju att det ska gå snabbt, och att man ska kunna sluta oroa sig.. Polisen däremot gör inte mkt, fick idag brev om att förundersökning läggs ner, visste inte ens att den börjat..
Men vad har länsförsäkringar för tak på cykelvärdet??
Vet att Folksam har typ 25tkr och Trygg Hansa 50tkr
Samuel sa…
Dom har inget tak, men 20% i självrisk. Tror jag iallafall..

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

Tack