tisdag 30 oktober 2018

Vinterträning

Nu har träningen mot 2019 dragit igång, jag ser fram emot det och framförallt mot sommaren som kommer nästa år.
Har ett stort mål nästa år, skriver om det när tiden är mogen för det ☺️

Men hur kommer då dom närmaste månaderna att se ut, fram till nyår kommer jag sakta men säkert öka volym och intesitet. För att där i Januari vara uppe på den belastning jag vill ha, så jag sen kan hålla den från januari till Maj. Har med hjälp av wattmätare och olika program lyckats hitta vad jag vill jobba med och förbättra, man får kolla på vad som är enklast att förbättra och vad som ger mest pang för den tid man lägger ner.
Så vet vad jag vill och vad som krävs, nu ska bara jobbet göras också.
Kommer ändra en del i träningen också, men grunden är samma som förra vintern när jag hade hjälp av Rickard Larsén. Jag kommer bara spetsa till den med extra mkt av det jag behöver, och även sånt jag tycker är skoj. Kommer bli riktigt tufft att ta sig genom min plan, men är det enda sätt jag vet att bli bättre på.

Har redan hunnit köra dom 3 första veckorna, dom har varit rätt tuffa men vet nu att jag kommer kunna öka upp till den nivå jag vill ha. Styr mkt av träningen efter TSS och har dessa veckor legat på ca 750tss i snitt, så nu blir det en lugnare vecka och sen ska nästa block ligga på drygt 800 TSS per vecka.

Nu blir det dock kaffedrickarvecka ✌️

1 kommentar:

Johannes Sikström sa...

Tjena, 800 TSS är en tuff vecka helt klart!! Jag har i sommar legat kring 300-350 för träningsveckor och så kanske 450-600 då det varit tävling. Ett race ger ju lätt 200-300 TSS. På vintern blir det lite svårare att hålla upp TSS då det blir så mycket kortare pass.