Svårt med motivationen...


Tycker jag hållit humöret uppe och motivationen lagomt hög under våren, har ju inte varit en jätterolig vår direkt.. kallt och regnigt som fan, sen ett Covid virus som härjar och man helst undviker. Men har ändå känt att träning mm flytit på bra, ända tills förra veckan. Att Cykelvasan ställdes in var ingen överraskning men ändå fick det mig att inse att denna säsong nog helt kommer ställas in, hoppas fortfarande på Lvg SM den 22-23/8. Men gissar att det är nästa tävling att flyttas, då till oktober när dom har ett reservdatum.. Så kan bli ett kallt SM då, och det gör väl inte mig nått. Men är roligare tävla på sommaren!! Sen känns Oktober väldigt långt bort just nu, vill inte riktigt tänka på hösten just nu. 

Så ska fortsätta ha lite kass motivation nån vecka till, och under tiden försöka hitta nån utmaning som höjer den. Försöka jobba på svagheter står också i planen, tex längre backar i högt och jämt tempo (15-30min), bara svårt göra det när längsta backen är 8min i området. Men går ju köra hårt och jämnt på platten också🙈 Ska även försöka ta mig över till Norge under semestern nån helg, där i Mo i Rana området finns det lite berg att cykla i. I mitten av Juli borde man väl få åka över gränsen hoppas jag??!!
Sen är jag sugen på att anmäla mig till ett Grand Fondo lopp i Banjaluka den 2-3 oktober, går på samma banan som Grand Fondo VM 2021 så skulle vara perfekt att köra genom. Samtidigt kanske kvala in till VM'et på samma gång.. Men känns rätt osäkert att boka nått sånt nu🙈

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

VM på Zwift