Hjultankar

Har ju under året kört på vad jag tror är sveriges lättaste MTB-hjul, rätta mig om jag har fel. Dom väger under 900g/paret. 
Att få köra på så lätta hjul är en upplevelse:-) Har använt dom på nästan alla träningspass och tävlingar bara för att verkligen testa dom ordentligt. Det har funkat klockrent hela tiden, fick rikta bakhjulet efter 3 veckor. Men det berodde nog på att det behövdes köras in... Har varit rätt brutal mot dom ibland men dom har bara varit snälla tillbaka:-)
Sen fick jag för mig att ta dom "tunga" hjulen på LLSM, dom är byggda exakt likadant men med stålekrar istället. Då lyckades jag knäcka framhjulet... Vad det berodde på ska väl utredas under hösten..
Tyvärr är det nog så att det är sånt man får vara beredd på när man vill ha det lättaste, men måste även tillägga att bemöttandet från fälgtillverkaren varit mkt bra:-)

Kommentarer

Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Samuel sa…
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anonym sa…
Vilka hjul har du? Jag har 2 hjulpar, ett par Fulcrum 3 och ett par Shimano XT och bägge paren väger drygt 4100 gr per par

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

Tack